V Pardubickém kraji už jezdí všechny moderní RegioFoxy

Pardubický kraj se stal liščím revírem. Na železniční trati Pardubice – Chrudim – Havlíčkův Brod cestující vozí hned sedm nových moderních motorových jednotek RegioFox.

Kromě Lišek i osm osvědčených jednotek RegioPanter

Pardubický kraj se tak, spolu s Vysočinou, stal jedním z premiantů provozu nových regionálních vlaků. Kromě Lišek, jak se RegioFoxům lidově říká, se cestující v regionu mohou v  následujících letech těšit na dodávku dalších moderních vlaků v podobě celkem osmi osvědčených elektrických jednotek RegioPanter.

„Cestující mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem si již několik týdnů užívají cesty moderními vlaky RegioFox. A to se vším komfortem v podobě klimatizace, Wi-Fi nebo zásuvek na dobíjení cestovní elektroniky. Na regionální tratě tak přinášíme zážitek z jízdy, který ještě před několika lety byl vyhrazen pouze některým dálkovým vlakům. I to je důkaz toho, jak moc se v posledním období mění vozový park Českých drah,“ řekl k novým RegioFoxům Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Investice do pohodlí i bezpečí cestujících

„U nových vlaků jsou však často i věci, které cestující na první pohled nezaznamená, ale o to jsou důležitější. Všechny RegioFoxy jsou například vybavené palubními jednotkami evropského zabezpečovače ETCS. Investujeme tedy nejen do pohodlí pro naše cestující, ale také do jejich bezpečí,“ zdůraznil Michal Krapinec.

Obnova železničních vozidel dlouhodobě patří mezi jednu z priorit Pardubického kraje z hlediska železniční dopravní obslužnosti. „Na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem, ale také mezi Žďárcem u Skutče a Svitavami, se nasazením jednotek RegioFox dostáváme na úroveň 21. století z hlediska železničních vozidel. Celkem jsme u Českých drah objednali sedm RegioFoxů za 665 milionů korun. Pevně věřím, že se již brzy vozy řady 810, ale i 814 RegioNova, stanou v rámci běžného provozu minulostí a budeme na ně vzpomínat již jen v rámci nostalgických jízd nebo při mimořádnostech a výpadcích modernějších vozidel,“ konstatoval hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Kulový blesk: RegioNova se přesune na jiné tratě

Vozy řady 814 RegioNova se pořízením nových RegioFoxů prozatím přesunou na jiné tratě v kraji. „Díky nasazení RegioFoxů se nám uvolní vozy 814 RegioNova. Ty budou nově jezdit na tratích Přelouč – Heřmanův Městec a Chrudim – Moravany – Holice. Do budoucna však budou vyměněna i tato vozidla. Prozatím však pomohou v jiných částech kraje,“ vysvětlil akci kulový blesk náměstek hejtmana Pardubického kraje pro oblast dopravy Michal Kortyš.

„Nasazení nových vozidel je jednoznačně další krok k tomu, abychom na našich regionálních tratích mohli nabídnout cestujícím komfortní vozy. To je určitě jeden z důvodů, proč zvolit veřejnou dopravu,“ dodal Michal Kortyš.

Každý den Lišky najedou dohromady skoro 2 700 kilometrů

„Sedm nových RegioFoxů znamená více než osm stovek nových sedaček pro cestující. Každý den pardubické Lišky najedou dohromady skoro 2 700 kilometrů,“ sdělil Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Samozřejmostí je palubní Wi-Fi síť, elektrické zásuvky a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuální informační systém. Motorové jednotky mají motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO. Představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě.

České dráhy objednaly 106 RegioFoxů

České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů. Po jejich dodání od výrobce jsou postupně nasazovány do provozu na tratích nejen v Pardubickém kraji, ale také v Královéhradeckém, Jihočeském a Plzeňském kraji, na Vysočině, v Praze a středních Čechách.